Polityka prywatności
Polityka prywatności
Poufność danych i ochrona prywatności naszych Klientów stanowi dla nas kwestię priorytetową. W związku z tym w trosce o bezpieczeństwo Państwa danych osobowych w Julianus Inkasso Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Postępu 18B, 02-676 Warszawa ustanowiono politykę określającą zasady dotyczące sposobu przetwarzania danych osobowych.
Państwa dane osobowe przetwarzamy zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej RODO).
Administrator danych osobowych
Administratorem Państwa danych osobowych w rozumieniu art. 4 pkt 7) RODO jest Julianus Inkasso Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Postępu 18B, 02-676 Warszawa wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000997711 (dalej Administrator).
Kontakt z Administratorem
We wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych mogą się Państwo skontaktować z Administratorem na ww. adres siedziby lub poprzez e-mail dataprotection@julianus.pl lub pocztą tradycyjną na adres: ul. Postępu 18B, 02-676 Warszawa.
Inspektor Ochrony Danych
Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych (IOD), do którego można się zwracać w sprawach dotyczących danych osobowych- IOD Małgorzata Topyła-Komosa.
Kontakt z IOD możliwy jest drogą elektroniczną poprzez e-mail dataprotection@julianus.pl lub pocztą tradycyjną pod adresem korespondencyjnym: Inspektor Ochrony Danych Julianus Inkasso Sp. z o. o. ul. Postępu 18B, 02-676 Warszawa.
Źródło pozyskania danych osobowych
Dane osobowe są pozyskiwane bezpośrednio od Państwa lub od osób/podmiotów trzecich np. podmiotu w imieniu, którego Państwo występują lub naszych Partnerów biznesowych, a także z innych ogólnodostępnych rejestrów. Informacje uzyskujemy m.in. poprzez uzupełnienie formularza kontaktowego, wysłanie do nas wiadomości e-mail, również za pomocą rozmowy telefonicznej wykonanej z Państwa inicjatywy oraz plików cookies.
Zakres przetwarzanych danych osobowych
W przypadku kontaktu z Administratorem za pomocą serwisu lub danych kontaktowych podanych w serwisie lub w inny sposób, Administrator przetwarza dane podane przez Państwa w celu nawiązania kontaktu w tym imię, nazwisko, PESEL, nr dokumentu tożsamości, adres e-mail lub nr telefonu, adres zamieszkania, rachunek bankowy, treść zadanego pytania lub poruszonego zagadnienia oraz ewentualnie inne dane, które Państwo podali.
W związku ze stosowaniem plików cookies do celów statystycznych, Administrator może przetwarzać następujące dane: adres IP, długość trwania danej sesji, częstość odwiedzania serwisu.
Cel i podstawa prawna przetwarzania danych osobowych
Cel przetwarzania danych | Podstawa prawna |
Udzielenie odpowiedzi osobie lub kontakt zwrotny z osobą, która nawiązała kontakt z Administratorem. |
Prawnie uzasadniony interes Administratora – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO. |
Działania zmierzające do zawarcia, a także zawarcie i wykonanie umowy lub porozumienia – w przypadku gdy są Państwo stroną umowy czy porozumienia. |
Przetwarzanie danych jest niezbędne do zawarcia i wykonania umowy – art. 6 ust. 1 lit. b) RODO. |
Zapewnienie kontaktów niezbędnych do obsługi i realizacji umowy zawartej z podmiotem, w imieniu którego Państwo wstępują oraz utrzymania kontaktów biznesowych. |
Prawnie uzasadniony interes Administratora – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
|
Prowadzenia czynności składających się na usprawnienie i koordynację pracy Administratora, w tym ewidencjonowanie korespondencji. |
Prawnie uzasadniony interes Administratora – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
|
Podejmowanie działań zmierzających do odzyskania wierzytelności, rozpatrywanie ewentualnych reklamacji, a także ustalenie, dochodzenie i obrona przed roszczeniami. |
Prawnie uzasadniony interes Administratora – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
|
Realizacja obowiązków prawnych nałożonych na Administratora, dotyczących m. in. prowadzenia rachunkowości i dokumentacji księgowej, a także realizacji praw osób, których dane dotyczą. |
Wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze – art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.
|
Wysyłka treści marketingowych w postaci newsletteru (zawierającego w szczególności informacje dotyczące firmy, aktualnej oferty itp.) pocztą elektroniczną. |
Dobrowolnie wyrażona zgoda – art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.
|
Prowadzenie działań marketingu bezpośredniego. | Prawnie uzasadniony interes Administratora – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO. |
Przeprowadzenia procesu rekrutacji i wyboru odpowiedniej osoby do zatrudnienia. |
W zakresie wynikającym z art. 22(1) Kodeksu pracy, podstawą prawną jest obowiązek prawny spoczywający na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO). Dotyczy to takich danych, jak: imię (imiona) i nazwisko, data urodzenia oraz dane kontaktowe wskazane przez kandydata do pracy. Jeśli jest to niezbędne do wykonywania pracy określonego rodzaju lub na określonym stanowisku, dotyczy to również informacji o wykształceniu, kwalifikacjach zawodowych i przebiegu dotychczasowego zatrudnienia. Obowiązek prawny spoczywający na Administratorze obejmuje również te dane, których podanie jest niezbędne do zrealizowania uprawnienia lub spełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa. W przypadku podania przez kandydata do pracy danych osobowych w zakresie szerszym niż określony w przepisach prawa pracy, podstawą prawną ich przetwarzania w ww. celu jest zgoda kandydata (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO). Dotyczy to wszelkich danych podanych przez kandydata do pracy w życiorysie (CV), liście motywacyjnym bądź udostępnionych w trakcie rozmów kwalifikacyjnych. |
Zbieranie informacji o statystykach ruchu w serwisie. |
Prawnie uzasadniony interes Administratora – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO
|
Realizacja żądań osób, rozpatrzenie zgłoszenia dotyczącego danych osobowych. | Wykonanie obowiązku prawnego polegającego na konieczności rozpatrzenia Państwa zgłoszenia (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). |
Prowadzenie rejestru nagrań rozmów telefonicznych | Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na udzielenia odpowiedzi, realizacji kontaktu i ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art.6 ust. 1 lit. f RODO), a jeśli rozmowa dotyczy nawiązania współpracy –przetwarzanie jest niezbędne do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy także na podstawie (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) |
Profilowanie danych osobowych
Państwa dane osobowe nie będą wykorzystywane do podejmowania zautomatyzowanych decyzji, w tym profilowania.
Odbiorcy danych osobowych
Odbiorcami Państwa danych osobowych będą:
- upoważniony do tego personel Administratora,
- podmioty przetwarzające dane osobowe na zlecenie Administratora dla wypełnienia celów, dla jakich dane te są zbierane (w szczególności podmioty dostarczające rozwiązania IT oraz świadczące usługi IT i wsparcia technicznego). Podmioty te muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki. Podmioty te będą miały dostęp do danych osobowych tylko w zakresie niezbędnym do realizacji spoczywających na nich zadań.
- organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
Czy Państwa dane osobowe mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Z uwagi na to, że Administrator korzysta z narzędzia Google Analytics, dane osobowe mogą być przekazywane poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego. W związku z przekazywaniem danych poza EOG Administrator zadbał o to, aby korzystać wyłącznie z dostawców dających gwarancje wysokiego stopnia ochrony danych osobowych.
Administrator zapewnia, iż przekazywanie danych do podmiotów działających poza terenem Europejskiego Obszaru Gospodarczego odbywa się z zastosowaniem odpowiednich zabezpieczeń, w oparciu o stosowną umowę pomiędzy Administratorem a takim podmiotem zawierającą standardowe klauzule umowne przyjęte przez Komisję Europejską. Treść porozumienia dostępna jest u Administratora.
Okres przechowywania danych osobowych
Okres przetwarzania danych jest związany z celami i podstawami ich przetwarzania, w związku z czym:
- dane przetwarzane na podstawie wymogów ustawowych będą przetwarzane przez czas, w którym przepisy prawa nakazują przechowanie danych;
- dane przetwarzane w celu zawarcia i realizacji umowy będą przetwarzane przez okres niezbędny do jej realizacji i rozliczenia, co może być w stosownych wypadkach przedłużone o okres przedawnienia roszczeń cywilnoprawnych.
- dane przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora będą przetwarzane do czasu skutecznego złożenia sprzeciwu lub ustania tego interesu, np. dane przetwarzane w celu dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będą przetwarzane przez czas równy okresowi przedawnienia tych roszczeń.
- dane przetwarzane na podstawie zgody będą przetwarzane do momentu cofnięcia zgody.
- dane osobowe przetwarzane w celach rekrutacyjnych będą przechowywane do czasu zakończenia rekrutacji, w którym biorą Państwo udział. W przypadku dodatkowo wyrażonej zgody na wykorzystanie danych w celach przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą przechowywane przez okres 9 miesięcy.
Czy podanie Państwa danych osobowych jest Państwa obowiązkiem?
Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do realizacji celu, który chcą Państwo zrealizować, w tym do np. korzystania z serwisu, zawarcia umowy, odpowiedzi na Państwa zapytanie lub poruszone przez Państwa zagadnienie.
Administrator wskazuje, że podanie przez kandydata danych osobowych wskazanych w art. 22(1) Kodeksu pracy jest obowiązkowe w świetle obowiązujących przepisów prawa pracy. Ich niepodanie będzie skutkowało brakiem możliwości wzięcia udziału w prowadzonym procesie rekrutacji. Podanie przez kandydata danych osobowych w zakresie szerszym niż wynikający z art. 22(1) Kodeksu pracy jest dobrowolne. Administrator oświadcza, że brak podania takich danych nie może być podstawą niekorzystnego traktowania osoby ubiegającej się o zatrudnienie, a także nie może powodować wobec niej jakichkolwiek negatywnych konsekwencji, zwłaszcza nie może stanowić przyczyny uzasadniającej odmowę zatrudnienia.
Przysługujące prawa
Przysługuje Państwu prawo do:
- żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych,
- w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Administratora – prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją osoby,
- w przypadku, gdy prawnie uzasadniony interes polega na prowadzeniu działań marketingu bezpośredniego – prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych na potrzeby realizacji działań marketingowych, bez konieczności uzasadniania swojej decyzji,
- cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Prośbę o realizację przysługujących praw można złożyć na dane kontaktowe podane na wstępie.
Zmiany Polityki Prywatności
Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Polityce Prywatności, o czym uprzednio poinformuje Użytkowników.
W związku z tym, iż Julianus Inkasso sp. z o.o. prowadzi również czynności windykacyjne w imieniu innych podmiotów wówczas pełni rolę podmiotu przetwarzającego dane w imieniu Administratora, który dane osobowe powierza w celu realizacji czynności windykacyjnych. W takich przypadkach Julianus Inkasso sp. z o. przetwarza dane w oparciu o zawartą umowę powierzenia przetwarzania danych zawartą w oparciu o art. 28 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Obecnie Julianus Inkasso sp. z o.o. przetwarza dane powierzone w celu realizacji zadań windykacyjnych przez Administratora danych tj. Recoverso RMC OÜ (numer rejestracyjny: 14189704, adres siedziby: Toompuiestee 35, 10149 Tallinn, Estonia).